no-img
دانلود پروژه مهر

گزارش تخصصی درس علوم


دانلود پروژه مهر
مطالب ویژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

گزارش تخصصی درس علوم
zip
خرداد ۲۴, ۱۳۹۷
2000 تومان
2000 تومان – خرید

گزارش تخصصی درس علوم


گزارش تخصصی استفاده از فعالیتهای مکمل آزمایشگاهی در درس علوم

فرمت فایل :  word  و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل : ۱۸  صفحه 

مختصری از شرح

مقدمه

تعليم و تربيت همواره متوجه آرمانها هدفهايي است که نهادهاي مربوطه در جهت نيل به آنها فعاليت ميکنند بطور قطع آنچه ما را براي پيشرفت سريع کشورو شکستن فشار اقتصادي قدرتهاي مسلط جهان ميتواند ياري کند عدم وابستگي به اين قدرتها ورسيدن به خود کفايي است .و این امر میسر نمی شود مگر با آموزش علوم و بهره­گیری از توانائیهای آن در بهداشت و کشاورزی و اقتصاد .در دو دهه اخیر هیچ موضوع درسی به اندازه علوم دچار تغییر و دگرگونی نشده است. جهان برای آموزش علوم ارزش زیادی قائل است زیرا به آموزش علوم به عنوان یکی از پایه­های ایجاد کننده در توسعه پایدار» نگاه می­کنند و توسعه در یک کلام داشتن سهمی در تولید جهان است. برای اینکه کشور بتواند توسعه پیدا کند سه شرط لازم است
۱- بتواند منابع انرژی خود را تامین کند
۲-توسعه و ایجاد منابع اولیه
۳- توسعه نیروی انسانی دارای سواد عملی و تکنولوژی که تنها راه تامین این نیرو، سرمایه گذاری در آموزش علوم است و به همین خاطر است که می­بینیم در دنیای امروز هر چه کشوری بیشتر در حال توسعه است یعنی با سرعت بیشتری قدم بر می­دارد سرمایه گذاری بیشتری هم روی آموزش علوم و تغییرات مداوم آن و استقلال سریع آن می­کند (دوج،۱۳۸۵)
به همین سبب ، باید سعی کنیم علاوه بر مفاهیم پایه ، راهی به دانش آموزان نشان دهیم که خودشان بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود بگردند لذا در شیوه های نوین آموزش علوم تجربی سعی می شود که یادگیری ، تا حد امکان ، از قطب آموزش و یادگیری انفعالی دور و به قطب آموزش و یادگیری فعال نزدیک شود .لذا تأکيد برآموزشهاي تجربي آزمايشگاهي ونحوه نگرش مابه علوم تجربي، آموزش مطلوب از سطح ابتدائي تا سطوح عالي دانشگاهي وتعميق بررسيها وشناخت ضعفها و دسترسي جايگاه علمي مناسب هدايت توانمنديهاي بالقوه فراگيران خلاقيتهاي مضاعف در تحقق اهداف نظام تربيتي اجتماعي مفيد می باشد. يقينا” روشهاي جديدو ابتکاري به منظور بر طرف کردن ضعفها ازاهميت ويژه اي برخوردار است که بدون تغيير تحول فکري بعيدبه نظر رسد. باعث ميشود يادگيري موثرتر انجام گرفته روح جستجوگري دانش آموز تحريک شده دانش آموزان به خودآموزي و ارزشيابي بپردازند بتوانند با همکاري معلمانشان آگاهانه پيش روند.آموزگاران بايد حس کنجکاوي را بنحو شايسته اي بيدار سازند اشتياق مشاهده تجربه و کشف را برانگيزند تفکر انتقادي آنان را پروش دهند قرار دهد.

 

2000 تومان – خرید


ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!